SEO: De waarde van metatags

Als je kijkt naar de punten van Google waar ze op letten dan is het je vast opgevallen dat de metatags daarbij ook vermeld staat. Door het gebruik van de metatags kun je namelijk je bezoeker ervan overtuigen om je website te bezoeken als deze tussen de resultaten van de zoekopdracht staat vermeld. Daarnaast kom je hogerop in de zoekresultaten als je ervoor zorgt dat je de juiste metatags toepast op de betreffende pagina.

Title tag
Door goed je pagina te bestuderen kun je bekijken wat de beste title tag is die je kunt toepassen voor de betreffende pagina. Als het een pagina is waarop je de details van een bepaald onderwerp toont dan kun je een grotere titel gebruiken. Bijvoorbeeld als je een nieuwsberichten pagina hebt waarop een bepaald nieuwsbericht wordt getoond dan kun je als titel gebruiken:

Titel nieuwsbericht - Nieuws - Naam van uw website.

Keywords tag
Gebruik relevante keywords om de zoekmachines te vertellen welke woorden belangrijk zijn voor de betreffende pagina. Het is verstandig om ongeveer 10 a 15 keywords op te geven. Houdt daarbij wel rekening dat je keywords invult die ook echt waarde hebben op jouw pagina. Je kunt dus beter niet een pagina aanmaken die over fietsen gaat en daarin het keyword auto's te gebruiken als het daar niet over gaat.

Description tag
Vertel in een klein stukje op iedere pagina waar de pagina over gaat. Zoekmachines tonen deze omschrijving en bezoekers lezen deze dan tussen de zoekresultaten. Waar het in feite op neer komt is dat je je pagina moet verkopen via de zoekmachine. Hoe interessanter de tekst in de description tag is, des te groter is de kans dat een bezoeker jou website aanklikt om zijn of haar gewenste informatie op te vinden.

Auteur: Pim vd Molen

Deel dit met andere
Facebook Twitter Stumble Email More